56-os kisjátékfilm tankok nélkül: interjú Csicskár Dávid filmrendezővel
2018. október 22. írta: Ormánsági História

56-os kisjátékfilm tankok nélkül: interjú Csicskár Dávid filmrendezővel

Induljunk a kályhától!  Mennyire vagy ismerős az Ormánságban? Milyen kötődésed van a vidékhez?
Édesanyám zalátai. Ennélfogva a fél gyermekkoromat Zalátán töltöttem a nagyszülőknél. Hihetetlenül felszabadító volt a panellakás után kimenni és csatangolni a faluban, az erdőkben, a Dráva-parton, na meg focizni. Nagyon sokat jelentett nekem. Valahogy zsigerből kötődöm a falusi léthez, pedig városi vagyok. Most is falun érzem igazán jól magam. 
Hogyan kerültél a filmes szakmába? 
Középiskola alatt nagyon idegesített, hogy semmi nem érdekel igazán, hogy nincs jövőképem, hogy fogalmam sincs mit akarok. A szüleim mondták a közgazdaságtant, meg ilyeneket, de totál hidegen hagytak az ilyen dolgok. Nem szerettem tanulni, számolni meg aztán főleg. Viszont imádtam kosarazni, de nem voltam elég jó, hogy profi sportoló legyek. Volt egy kedvenc játékosom, akiről összegyűjtöttem több órányi felvételt,apám számítógépén összevágtam belőlük egy pár perces anyagot. Imádtam csinálni. Ott kezdődött minden.
Aztán jött a pécsi majd a budapesti egyetem, majd elkezdtem tévéknél dolgozni és saját filmeket csinálni. 
Két esztendeje mutatták be a kisjátékfilmed, az Uchebniket. Honnan jött az indíttatás, hogy 56-os "gyerektörténetet" rendezz? 
14600895_1228948800511070_5269838883545460892_n.jpgEgy barátom, a film társforgatókönyvírója, Fazekas Máté mesélte el az Uchenbnik eredettörténetét egy kocsmában. A nagybátyjával történt azt hiszem, hogy diákként orosz könyveket égettek, '56 októberében, mert azt mondták nekik, hogy soha többé nem kell oroszt tanulniuk. Azonnal filmet akartam csinálni belőle, mert úgy tudott  ötvenhatról szólni, hogy nincsenek benne puskák, tankok, meg lyukas zászló, viszont van benne egy erős gyerekszemszög, amitől egyszerre vált felemeltté és még drámaibbá ez a véres esemény. 
Képek a filmből
A nézők esetleg a közelgő ünnep alkalmával megtekinthetik valahol?
Bár nemzeti ünnep, de valójában szerintem inkább megemlékezés. Ha jól tudom, ilyenkor le szokta adni a TV a filmet, de nem tudom, idén műsorra tűzik-e. Tervezzük egyébként, hogy hamarosan online is elérhetővé tesszük a filmet.
Milyen volt a film fogadtatása, már sikerült nemzetközi fesztiválokon is bemutatni?
A kritikai fogadtatás nagyon jó volt, a közönség pedig még jobban fogadta. Szakmailag is sok kaput kinyitott előttem. Hála istennek több nemzetközi fesztiválon is sikerült szerepelni, pl: Kanadában, Németországban, Romániában, Angliában. De az Uchebnik nem kimondottan fesztiválfilm. Inkább szokták rá a moziélmény szót használni. Aminél nekem nem kell nagyobb elismerés.
Werkfotók
Min dolgozol jelenleg? Milyen terveid vannak?
Jelenleg egy sorozatterven dolgozom többedmagammal, illetve készülök az első mozifilmemre, remélem pár éven belül összejön. 
Köszönjük az interjút!
A képek a film produkciós FB oldaláról: https://www.facebook.com/uchebnikfilm/

A bejegyzés trackback címe:

https://ormansagihistoria.blog.hu/api/trackback/id/tr5114316659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása